Algemene voorwaarden - EPC Woning
Laatste update: 3 augustus 2025
- Identiteit
In deze Algemene Voorwaarden wordt onder “EPC Woning” verstaan: de handelsnaam waaronder Dupont Services BV haar activiteiten aanbiedt.
Dupont Services BV is de juridische entiteit die verantwoordelijk is voor de uitvoering van alle opdrachten en overeenkomsten.
EPC Woning – Dupont Services BV
Adres: Aatstraat 173, 9600 Ronse, België
BTW-nummer: BE1021312109
E-mail: info@epcwoning.be
Telefoon: +32 493 58 93 27
- Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, diensten, opdrachten en leveringen van EPC Woning. Afwijkingen zijn alleen geldig indien schriftelijk overeengekomen.
- Diensten
EPC Woning levert energieprestatiecertificaten (EPC) voor:
- Woningen, appartementen en studio’s
- Gemeenschappelijke delen van appartementsgebouwen
- Kleine niet‑residentiële gebouwen en gebouweenheden
Wij voeren onze opdrachten uit volgens de geldende Vlaamse regelgeving.
Wij werken normaliter enkel binnen het werkingsgebied zoals vermeld op onze homepagina. Aanvragen buiten dit gebied worden individueel geëvalueerd en kunnen enkel doorgaan mits akkoord van EPC Woning en betaling van een transportkost.
- Prijzen
Alle prijzen zijn inclusief BTW en transportkosten, tenzij uitzonderlijk anders vermeld.
Indien de woning afwijkt van een standaard situatie of aanzienlijke complexiteit vertoont, kan een aangepaste prijs worden overeengekomen, uiterlijk bij de aanvang van het plaatsbezoek.
- Betaling
- De klant dient de volledige factuur te betalen voor EPC Woning het officiële - door VEKA erkende - EPC aanlevert.
- Betaling gebeurt via overschrijving, Wero (QR-code) of Payconiq, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
- Bij laattijdige betaling wordt de levering van het EPC opgeschort tot betaling volledig ontvangen is.
- Annulatie en herplanning
- Annuleren kan kosteloos tot 48 uur voor de afspraak. Bij annulatie minder dan 48 uur voor de afspraak, wordt 50% van het factuurbedrag aangerekend.
- Herinplannen kan kosteloos tot 24 uur voor de afspraak. Bij herinplannen minder dan 24 uur voor de afspraak, wordt 25% van het factuurbedrag aangerekend.
- Indien de klant afwezig is op het afgesproken uur van het plaatsbezoek of minder dan 2 uur voor deze afspraak annuleert of herplant, wordt 100% van het factuurbedrag aangerekend.
- Levertermijn
Het EPC wordt standaard binnen 3 werkdagen na de inspectie geleverd,
behoudens vertragingen als gevolg van overmacht, derde partijen of onvoorziene omstandigheden.
- Verplichtingen van de klant
- De klant zorgt voor een vrije en veilige toegang tot het te inspecteren gebouw.
- De aanstiplijst dient tijdens het plaatsbezoek door de klant te worden ondertekend en aan EPC Woning overhandigd.
- Het overmaken van andere documenten (bouwplannen, attesten, facturen) wordt sterk aanbevolen maar is niet verplicht.
- Onvolledige informatie kan leiden tot een negatievere EPC-score.
- De klant blijft verantwoordelijk voor de juistheid en rechtsgeldigheid van alle aangeleverde informatie.
- Aansprakelijkheid
- EPC Woning stelt het EPC op volgens de Vlaamse regelgeving en op basis van beschikbare en verstrekte gegevens.
- EPC Woning is niet aansprakelijk voor fouten of afwijkingen in het EPC die het gevolg zijn van onvolledige, foutieve of ontbrekende informatie.
- EPC Woning is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade of winstderving.
- EPC Woning beschikt over een wettelijk verplichte beroepsaansprakelijkheidsverzekering (B.A.) voor energiedeskundigen type A. Deze verzekering dekt de beroepsaansprakelijkheid zoals voorzien in de Vlaamse regelgeving. De polisvoorwaarden zijn op eenvoudig verzoek beschikbaar.
- Het EPC is een momentopname en geen garantie van toekomstig energieverbruik.
- Overmacht
EPC Woning is niet aansprakelijk voor vertragingen of niet-uitvoering van opdrachten indien dit het gevolg is van overmacht, waaronder maar niet beperkt tot: ziekte, ongevallen, extreme weersomstandigheden, stakingen, overheidsmaatregelen, technische storingen of nalatigheid van derden.
- Klachten
- Eventuele klachten moeten binnen 7 dagen na ontvangst van het EPC schriftelijk aan EPC Woning worden gemeld.
- Klachten over de inhoud of juistheid van het EPC kunnen via de officiële procedure bij VEKA worden ingediend.
- Een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
- Toepasselijk recht
Op deze algemene voorwaarden is het Belgische recht van toepassing.
Eventuele geschillen worden beslecht door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de maatschappelijke zetel van EPC Woning.